Strona/Blog w całości ma charakter reklamowy, a zamieszczone na niej artykuły mają na celu pozycjonowanie stron www. Żaden z wpisów nie pochodzi od użytkowników, a wszystkie zostały opłacone.

Kolory w marketingu – jaką pełnią rolę

Wypromowanie zupełnie nowej marki jest bardzo trudnym zadaniem, trzeba bowiem nie tylko mieć jakiś ciekawy pomysł, ale też zwracać uwagę na mnóstwo różnych czynników. Jeden z ważniejszych to kolory, o znaczeniu których wiele osób zapomina, lub nie ma do końca świadomości, jak są istotne. A psychologia nie na darmo od wielu lat zajmuje się tą tematyką, i jest dostępnych mnóstwo profesjonalnych opracowań mówiących o tym, jak barwy wpływają na spostrzeganie marki i decyzje zakupowe.

Jak się bowiem okazuje, odpowiednie dobranie barw ma ogromne znaczenie dla tego, czy uda się osiągnąć rynkowy sukces, czy jednak niekoniecznie. Barwy wpływać też mogą na decyzje podejmowane przez klientów, czyli albo ich zachęcać do zakupów, albo wręcz przeciwnie. Oczywiście wpływ na to ma też szereg innych aspektów, typu wychowanie, wcześniejsze doświadczenia czy emocje i wspomnienia, lecz jednak duża część osób funkcjonuje w oparciu o doskonale znane schematy.

Dlatego też decydując się na jakiekolwiek działania związane ze zmianą czy tworzeniem firmowego wizerunku obowiązkowo trzeba także w tym uwzględnić dobraną w odpowiedni sposób kolorystykę. Warto chociażby dopilnować tego, aby była ona zbieżna z działalnością, którą się prowadzi, całkowicie odmiennych barw będzie bowiem używał poważny bank, a innych sklep sprzedający zabawki. W tym pierwszym przypadku wybór może paść na przykład na niebieski, który kojarzy się ze stabilnością, profesjonalizmem i zaufaniem. Czerwień jest bardzo popularna, lecz również trochę ryzykowna, i trzeba jej używać bardzo rozsądnie.

Tak samo sytuacja wygląda z żółtym i pomarańczowym – kolory te również w niejednym przypadku nie będą pasowały i raczej należy je czymś innym zastąpić. Ciekawie wygląda sytuacja z czernią, będzie się ona z jednej strony kojarzyła ponuro i smutno, ale z drugiej jest też symbolem elegancji oraz luksusu. Warto więc się dobrze zastanowić, czy kolor bordowy sprawdzi się w tym, co ma być robione, czy nie lepiej jednak będzie wybrać coś innego.

+Tekst Sponsorowany+

ℹ️ ARTYKUŁ SPONSOROWANY

Rekomendowane artykuły

1 komentarz

  1. +Reklama+
    Wizytówka firmy w katalogu firmowym to kluczowy element budowania jej onlineowej obecności. Dowiedz się więcej o Katalogi stron www dla influencerów.

Dodaj komentarz